Mindenki egészséges terhességet szeretne mind a saját, mind a magzat szempontjából. A túlsúly olyan tényező, ami növeli a komplikációk esélyét várandósság alatt, beleértve a vetélést, a cukorbetegséget vagy a születés közben történő problémákat, melyek a gyermek egész életére kihathatnak. Egy felmérés szerint a nők közel fele túlsúllyal kezdi a terhességet, még nagyobb arányban pedig a túl sok plusz kilót szednek fel a várandósság hónapjai alatt.

A terhesség hétről-hétre rovatunkat itt találod>>

Önmagában a túlsúly nem okoz gondot, sokkal inkább a túl magas testtömeg index fokozza a komplikációk valószínűségét. Ilyen esetekben még inkább oda kell figyelni magunkra és még szorosabb kapcsolatot kell tartani orvosunkkal, hogy biztosan minden rendben menjen.

---***---

Vállalkoznál, de hemzsegnek a megválaszolatlan kérdések a fejedben?

IRÁNYTŰ - Töltsd le MOST és AZONNAL felkészültebb leszel:

Iránytű 2021 - katt ide most!>>

---***---

Ne fogyókúrázz!

Az orvosok egyetértenek abban, hogy aki eleve túlsúllyal lesz terhes, annak sem szabad fogyókúrába kezdenie már várandósan. Ez nem a diétázás időszaka. Ne azt nézd, hogy hány kilót nyomsz és hogyan vond meg magadtól a kalóriákat, hanem az egészséges táplálkozás szabályait tartsd szem előtt.

Keress fel dietetikust!

Hogy az étrended a legmegfelelőbben legyen összeállítva, kérd szakember tanácsát! Az orvos ugyan elláthat általános tanácsokkal, de specifikus információkat dietetikustól kaphatsz. Az ő segítségével könnyebben őrizheted meg a testsúlyodat és tarthatod meg azt szülés után is.

Extra kalóriákra szükséged van!

Az első trimeszterben még nem kell plusz kalóriákat magadhoz venned, ám a későbbiekben, ahogy a baba egyre nagyobb iramban fejlődik, igen. A második és a harmadik trimeszterben, ha túlsúlyos vagy, napi 250-450 kalóriával kell többet fogyasztanod, ha pedig elhízott vagy, 200-370 kalóriával.

Válaszd az egészségeset!

Az extra kalóriákat ne egészségtelen ételekből pótold. A zöldségekből, gyümölcsökből, sovány fehérjékből és teljes értékű gabonákból kiválóan hozzájuthatsz.

Igyál több folyadékot!

Enned nem kell kettő helyett, innod azonban igen! Bár a víz a leginkább ajánlott, az ízesített vizek vagy a cukormentes italok is megengedhetők néha-néha.

Bűnözhetsz is!

Csak azért, mert túlsúlyos vagy, várandósság alatt nem kell lemondanod alkalmanként egy-egy desszertről. Ha éppen a gyorsételeket kívánod, hetente egyszer megengedheted magadnak – bűntudat nélkül.

Mozogj!

Ha túlsúllyal küzdesz, a mozgás valószínűleg nem kapott központi szerepet eddig az életedben. A terhesség természetesen nem ideális arra, hogy most kezdj el formás izomzatot építeni, de mindenképpen aktívnak kell lenned. Ezzel az egész terhességet és a szülést is megkönnyítheted saját magad számára. Kezdd 5-10 perces sétákkal, próbáld ki a jógát, azt tedd, ami jól esik.

Beszéld meg az orvosoddal!

Még ha kényelmetlen is számodra, részletesen beszéld át a nőgyógyászoddal, hogy túlsúlyod esetén mi a teendő a terhességed alatt. A túlsúly gyakran magával vonja a D-vitamin hiányát, ennek pótlására is szükséged lehet, de könnyen előfordulhat, hogy folsavból is többet kell szedned.

---***---

Vállalkoznál, de hemzsegnek a megválaszolatlan kérdések a fejedben?

IRÁNYTŰ - Töltsd le MOST és AZONNAL felkészültebb leszel:

Iránytű 2021 instant infócsomag vállalkozásról>>

---***---