Mostanában az a trend, hogy ha az ember stresszes, feszült, akkor wellnessre van szüksége, egy masszázs, egy kis fürdő és minden rendbejön, vagy menj el vásárolgatni, szórakozni – a lényeg, hogy költsd a pénzt. Akkor én most nem leszek trendi és elmondom az én kis költséghatékony és családbarát stresszoldóimat.
Vida Ági cikke

Hogyan is alakul ki a stressz?

Valami miatt feszült leszel, nem tudod kiadni és az újabb és újabb helyzetekből adódó feszültség felhalmozódik. Rosszabb a helyzet, ha egy feszült élethelyzetbe kerülsz, amikor napokon, heteken, hónapokon át feszültségben tart egy adott esemény vagy helyzet és nem tudsz kilépni belőle.
Az ideális stresszoldó az, ami a gyökerénél szünteti meg a problémát, azaz már eleve nem hagyja felhalmozódni benned a feszültséget, hanem segít újra és újra feldolgozni azt. Egy masszázs, vagy egy wellness hétvége nagyon kellemes dolog, segít kilépni a hétköznapokból, ellazít, viszont erre nincs módod minden nap, inkább csak amolyan tüneti kezelés.

A legjobb stresszoldók, feszültségelűzök:
– mindig kéznél vannak,
– a hétköznapokban is bármikor elővehetőek, nincs hozzá szükség semmi különös előkészületre, szervezésre.

Hogyan
spóroljunk havi 20ezer forintot


megszorítások
nélkül, ésszerűen?


Töltsd le az
ingyenes tanulmányunkat, és


spórolj
havonta minimum 20ezer forintot!


https://www.hosnok.hu/20ezer/

Több lehetőséged is van erre:

1. Az egyik a sport. Nem kell edzőteremre gondolni, de naponta fél óra séta (mondjuk buszozás helyett néhány megállót gyalog teszel meg, vagy esténként sétáltok egyet a családdal) már nagyon jó hatású tud lenni. Egy felmérés kimutatta, hogy a naponta rendszeresen legalább fél órát sétáló emberek tovább élnek, kiegyensúlyozottabbak az emberi kapcsolataik és egészségesebbek.
A különféle sportok még hatékonyabbak tudnak lenni, ha sok feszültséget kell kiadnod, akkor egy jó kick-box edzés biztosan segíthet 😉 De a legjobb tényleg az, amit a szabad levegő alatt a természetben lehet végezni, futás, görkori, túrázás, kerékpár stb. A testet és a lelket is megmozgatja, és a gondolkodást is kitisztítja. Mivel nők vagyunk, meg kell említenem, hogy a tánc nagyon jó alternatívája a sportnak, ráadásul a női energiákat is megmozgatja.

2. A másik a zene. Zenehallgatás, vagy akár zenélés formájában is. Őszintén szólva én teljesen ráálltam arra, hogy mindig nálam vannak a kedvenc zenéim mindenféle hangulatra és hangulatomnak megfelelően hallgatok zenéket, olyat, amin le tudom vezetni az indulataimat, és olyanokat, amik békét és nyugalmat sugároznak. Ezeket bármikor elő tudom kapni és pár perc zenehallgatással el tudom hessegetni a fejem fölül a felhőket 🙂

3. Bármilyen kreatív tevékenység. Ez lehet varrás, rajzolás, kertészkedés vagy akár főzés, bármilyen alkotótevékenység, amibe bele tudsz merülni, amivel újat hozol létre, csodás hatása van!

4. Beszélgetés. Kellenek a nagy beszélgetések, a világmegváltó beszélgetések, a lelkizések barátokkal akár a neten, akár telefonon, akár személyesen, gyakran csak attól, hogy elmondod a bánatod vagy a dühöd, máris tisztábban látod a képet és megleled a megoldást.

5. Víz. A víz különleges képességekkel bír: elringat, megnyugtat, ellazít. Az úszás, egy nagy fürdés a kádban, a jaccuzzi egyaránt segít az ellazulásban, a kikapcsolásban.

Mi az, ami biztos nem?

A legtöbb ember számára az esti pihenés, a munka utáni kikapcsolódás valójában nem segít a feszültségek kezelésében. A legtöbben a tévét nézik este, ami talán szórakoztat, kikapcsol, de tudatosan nem oldja benned a feszültségeket, sőt még gerjesztheti is azokat… A másik a vásárlás, a shoppingolás, amit sokan kikapcsolódásként űznek. Mindkettővel az a baj, hogy sok új élményt, vizuális és hangélményt juttat az idegrendszerbe, tehát ahelyett, hogy pihentetné és ellazítaná azt, inkább túlterheli és lefárasztja, helyette az estéidet inkább töltsd olvasgatással, beszélgetéssel, sétával, zenehallgatással és boldog hősnő leszel 🙂

A gazdagság receptje

12 thoughts on “Válassz stresszoldót magadnak!”

  1. A séta,mozgás remek ötlet.Magam is gyakorolom, ha három kisfiam hagyja vagy épp velem tart. A zene fantasztikus, minden formában.A fiúkkal improvizálni szoktunk, valaki elkezdi, a többi bekapcsolódik, amolyan jazz-es formában.

  2. A sport nekem is bevált.Én naponta 20-40 percet szoktam, a kislányomat berakom a gyerekülésbe és őt is viszem, sőt, ha éppen van kedvük a 2 kamasz fiam is teker velem, nekik is jó a mozgás!!

  3. Sziasztok! Én még mostanában kapcsolódtam be, de már nagyon sokat segítettek az írások önmagam elfogadásában. Próbálok pozitívan gondolkozni, elkezdtek leolvadni a kilóim, (amiből egyelőre sajnos még elég sok van). Nekem a legjobb feszültséglevezető a kertészkedés, amit elneveztem garden-fitnessnek (mennyivel jobban hangzik). Az is jó, amikor leülök a fiaimmal játszani, vagy elmegyünk biciklizni vagy csak focizunk az udvaron.

  4. Garden Fitness! Ez szenzációs Zsófi 🙂 Azt én is jobban szeretem egyébként, minden más sportnál… inkább nyírom a füvet, annak azonnali látszatja van, és jól meg is izzaszt 😀

  5. A kapálásnál is jobb a kaszálás! Próbáltátok már? Csodámra jártak a szomszédok, amikor előkaptam a kaszakövet, meg a kaszát – és egyszer sem vágtam bele a bokámba!

  6. A kerti munka tényleg jó, csak nálunk túl nagy rá a konkurecia :)))

    Nekem a legjobban az olvasás, és a vizualizáció jött be… Bár előfordul, hogy ezt abban az értelemben valósítom meg, hogy végigcsinálok egy kőkemény kick-box edzést, és ellenfélként vizualizálom a stressz okozóját 😀

    Most pl az Erőleves a léleknek könyvekre kaptam rá…

    Meg jó blogokat olvasgatni is. Főleg olyan blogokat, amik erősítik az ember önbizalmát, önbecsülését…

    Őőő… mintha láttam volna egy ilyet a közelben… 😉

  7. Ági! valójában semmi újat nem mondtál, a felsoroltak közül mindegyiket szoktam aktívan használni. Mégis néha fel tudnék robbanni látszólag ok nélkül. És csak csodálom a kiegyensúlyozott embereket, akiknek lehet, hogy valójában sokkal több gondjuk van mint nekem, mégis sokkal jobban menedzselik azt…

  8. Nekem a tollaslabda a legfőbb stresszoldó, már 15 éve játszom, a csapatom jelenleg másodosztályban van. Persze most átmenetileg szüneteltetve van, mert babát várok (utolsó napok :)), de alig várom, hogy terveim szerint októberben újrakezdhessem. Ezzel a babával nem tudtam játszani, az előző kettővel simán ment a dolog a 30. hétig. De a mozgás így is megvan, napi 4-5 km séta/motorozás/biciklizés és játszóterezés a manókkal. Ők még teljes természetességgel tudják, mekkora szükség van erre napi szinten, nem is nagyon lehet velük bírni, ha valami miatt kimarad, pl. jégeső esik 🙂

  9. Tánc!
    Ha arra figyelsz, hogy nehogy összegabalyodjanak a lábaid, az agyad totálisan ki fog kapcsolni és fel fogsz frissülni. És még a vérkeringésed is jobb lesz!

  10. A tánc jóóóó, én is úgy szeretnék 🙂

    De már hamarosan! Szeptembertől lesz bölcsi, nekem meg egy kis plusz idő magamra. Milyen tánot táncolsz? Milyen táncot ajánlasz/ajánlotok?

  11. Koszi az emlekeztetoket Agi!

    Ugy latszik, Toled nem csak marketinges dolgokat erdemes tanulni. Egyre jobban kezdem felismerni az eletritmusomat es ha nem teszek az altalad felsorolt dolgok kozul valamit, akkor hosszabb szunetekre van szuksegem. A tanc mostanaban hianyzik, es ujbol el fogom kezdeni. Mar eleg regota taplalom magam ezakkel a regen luxusnak tuno oromokkel es tudom, milyen szuksegem van ra es a noknek, akik nem szolgaljak sajat maguk boldogsagat es celjukat es elobb-utobb kieg beloluk az elteto lang.

    Teri

Comments are closed.