Prezentáció előtti stressz
10 tipp prezentáció előtti stressz ellen
Tetszett? Adnál egy 5-öst? Köszönjük!

10 tipp prezentáció előtti stressz ellen
Fontos prezentációk előtt nagyon stresszes vagy, izgulsz? Előző este már gyomorgörccsel fekszel le? Gondolataid már napokkal előtte a “megmérettetés” körül forognak? Megnyugtatlak, ez teljesen normális! A nők nagy többsége átéli ezeket az érzéseket, még ha esetleg kívülről nem is mutatják. Valamint ha ez a stressz pozitív azaz motiváló erőként hat, nincs is gond.

1. Készülj fel!
Könnyebben tudsz majd pihenni, ha az agyad nem a másnapi rögtönzésre gyakorol.

2. Fogalmazd meg egy mondatban az üzenetedet!
Ha nem tudod, mit akarsz elmondani, kusza diasort fogsz bemutatni, ami a hallgatóságnak rendkívül idegesítő.

3. Legyen vázlatod!
A prezentáció a közönségnek szól, a vázlat pedig téged segít az előadás logikus felépítésében.

4. Ne olvasd fel, ami a dián látható!
A résztvevők is tudnak olvasni, a vetítés a mondanivaló kísérője, támogatója legyen. A prezentáció előtti stresszt sem csökkenti, ha felolvasásra készülsz.

5. Ne oszd ki nyomtatva a prezentációt!
Amíg azt böngészik, nem figyelnek rád, azután pedig nem tudják majd, hogy hol is tartasz és honnan jutottál oda.

6. Törekedj az egyszerűségre!
Nem szuperműveltnek kell látszanod, hanem érthetőnek kell lenned. Vedd figyelembe a hallgatóságod adottságait is.

7. Használj képeket!
Mindegy, hány tény birtokában vannak, az emberek mindig érzelmi alapon döntenek. Hass erre a területre!

8. Mesélj!
Semmi nem olyan maradandó, mint egy jó történet.

9. Állj elő valami váratlannal!
A meglepetés felkelti az érdeklődést és felébreszti még a szendergésbe süppedőket is.

10. Öltözz úgy, hogy jól érezd magad!
Ha feszengsz, akkor biztosan nem sikerül oldottan előadnod a mondandódat.

Ezeket a tanácsokat követve a prezentáció előtti stresszt egészséges szintűre mérsékelheted. Ne feledd, a mondandód fontos – egyébként miért beszélnél róla? –, a közvetítője pedig a te saját, egyedi személyiséged.

Ha úgy érzed, hogy túl nagy rajtad a nyomás, akár prezentáció előtt, akár prezentáció után, nézd meg ezt: Nyomáscsökkentés – 55 tipp stressz ellen>>

 

One thought on “10 tipp prezentáció előtti stressz ellen”

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.