Prezentáció előtti stressz

10 tipp prezentáció előtti stressz ellen
Fontos prezentációk előtt nagyon stresszes vagy, izgulsz? Előző este már gyomorgörccsel fekszel le? Gondolataid már napokkal előtte a “megmérettetés” körül forognak? Megnyugtatlak, ez teljesen normális! A nők nagy többsége átéli ezeket az érzéseket, még ha esetleg kívülről nem is mutatják. Valamint ha ez a stressz pozitív azaz motiváló erőként hat, nincs is gond.

1. Készülj fel!
Könnyebben tudsz majd pihenni, ha az agyad nem a másnapi rögtönzésre gyakorol.

2. Fogalmazd meg egy mondatban az üzenetedet!
Ha nem tudod, mit akarsz elmondani, kusza diasort fogsz bemutatni, ami a hallgatóságnak rendkívül idegesítő.

3. Legyen vázlatod!
A prezentáció a közönségnek szól, a vázlat pedig téged segít az előadás logikus felépítésében.

4. Ne olvasd fel, ami a dián látható!
A résztvevők is tudnak olvasni, a vetítés a mondanivaló kísérője, támogatója legyen. A prezentáció előtti stresszt sem csökkenti, ha felolvasásra készülsz.

5. Ne oszd ki nyomtatva a prezentációt!
Amíg azt böngészik, nem figyelnek rád, azután pedig nem tudják majd, hogy hol is tartasz és honnan jutottál oda.

A gazdagság receptje

6. Törekedj az egyszerűségre!
Nem szuperműveltnek kell látszanod, hanem érthetőnek kell lenned. Vedd figyelembe a hallgatóságod adottságait is.

7. Használj képeket!
Mindegy, hány tény birtokában vannak, az emberek mindig érzelmi alapon döntenek. Hass erre a területre!

8. Mesélj!
Semmi nem olyan maradandó, mint egy jó történet.

9. Állj elő valami váratlannal!
A meglepetés felkelti az érdeklődést és felébreszti még a szendergésbe süppedőket is.

10. Öltözz úgy, hogy jól érezd magad!
Ha feszengsz, akkor biztosan nem sikerül oldottan előadnod a mondandódat.

Ezeket a tanácsokat követve a prezentáció előtti stresszt egészséges szintűre mérsékelheted. Ne feledd, a mondandód fontos – egyébként miért beszélnél róla? –, a közvetítője pedig a te saját, egyedi személyiséged.

Ha úgy érzed, hogy túl nagy rajtad a nyomás, akár prezentáció előtt, akár prezentáció után, nézd meg ezt: Nyomáscsökkentés – 55 tipp stressz ellen>>

 

One thought on “10 tipp prezentáció előtti stressz ellen”

Comments are closed.