Akár régi motoros vagy az MLM területén, akár újonnan szeretnél bizniszt csinálni ebben a szakmában, az Újév biztosan tartogat számodra feladatokat. Lássuk, mit kell tenned, hogy sikeres legyen a 2020-as éved!
- A megfelelő termék az MLM kulcsa
Gondold át, hogy megfelelő terméket választottál-e? Tudsz-e azonosulni a termékkel, amelyet a cég forgalmaz? Férfiként nem túl stílszerű például kozmetikai termékeket forgalmazni, de nőként az online technológiák piacán sem biztos, hogy hiteles leszel, persze különleges annál inkább. Ha úgy érzed, hogy a termék a legmegfelelőbb számodra, akkor mindenképp vágj bele! Fontos, hogy minden szempontból ismerd az általad forgalmazott terméket, hiszen ha személyes tapasztalatokat viszel az értékesítésbe, akkor sokkal hitelesebb leszel a vásárlóid számára.
- A jó üzlet egyik titka a megfelelő cég és csapat
Ha megtaláltad a megfelelő terméket, akkor válaszd ki a számodra legideálisabb céget. Nézd meg, hogy az adott cég munkatársai kellően motiváltak, inspirálóak-e. Olyan csapatnak légy a tagja, akik kellően tudják egymást támogatni a közös cél érdekében. Ha a mostani nem ilyen, akkor merj váltani!
- Felső üzleti kapcsolat, mely a segítségedre lehet
Bizonyíték, hogy jó helyen vagy, ha a szponzorod és a felső kapcsolatod, vagy épp a mentorod folyamatosan segítségedre van abban, hogy hatékonyan tudj működni. Ha van támogatásod, akkor biztosan hatékonyan fogsz tudni működni. Ne dőlj be a „networkmarketing guru” feelingnek, nézz be a nagy szavak mögé. Ne akarj olyan csapathoz tartozni, ahol nem kapod meg a megfelelő támogatást. Keresd meg a számodra inspirálóbb vezetőt és csapatot!
- Hatékonyságod kulcsa a megfelelő üzleti gondolkodás
Csiszolj az üzleti gondolkodásodon! Alakítsd ki a vállalkozói szemléletedet! Azt viszont mindenképpen tartsd szem előtt, hogy a siker nem jön egyik napról a másikra, dolgoznod kell rajta. A módszeredet mindig vesd finomhangolás alá. Érdemes saját magadra is alkalmazni a SWOT analízist. Ismerd meg erősségeidet és gyengeségeidet is, ezek függvényében értékeld a vállalkozásod veszélyeit, illetve domborítsd ki az erősségeidet is, hiszen ennek segítségével lehetsz egyre sikeresebb.
- Kapcsolatépítési tanácsok, melyek előre visznek
Az valószínűleg egyértelmű számodra, hogy sok marketinglehetőség van az üzleti életben, de azt semmiképpen sem szabad elfelejtened, hogy az üzlet mindig üzlet. Ezért mindenképpen át kell értékelned a sokak által folyamatosan szajkózott kapcsolatépítésben használatos technológiákat, például nem biztos, hogy jó, ha a családodat használod fel a hálózatépítésre. Sőt a címlista vásárlása sem éri meg, biztos lehetsz benne, hogy nem ettől leszel sikeres.
Helyette inkább határozd meg pontosan a vásárlóid körét! Mérd fel, hogy kik ők, milyen problémáik vannak, a te termékeid milyen előnyöket nyújthatnak számukra, szeretnek-e vásárolni, és azt is át kell gondolnod, hogy érheted el őket. Ennek megfelelően pozícionáld magad! Használd a közösségi médiát vagy a Google AdWords, esetleg Facebook hirdetéseket, alkalmazz tartalommarketinget, vezess blogot, légy aktív, de nem tukmálós! Ébressz vágyat a termék iránt, de az üzleti lehetőséget se rejtsd véka alá!
Vágj bele! Van egy olyan mondás, hogy vagy voltál már MLM-es, vagy leszel. Te tudod, éppen hol tartasz ebben :).