Néhányan az ismerőseim közül, mostanában megpróbálnak az értékesítéssel pénzt keresni, több kevesebb sikerrel.
Miért mondom, hogy több-kevesebb sikerrel? Mert nem elég felkészültek az értékesítéshez, és inkább csak eladni szeretnének. Az eladás és az értékesítés között van egy apró, de lényeges különbség. Az eladás azt jelenti, hogy pénzre akarok váltani valamit, amire már nincs szükségem, meg akarok válni tőle. Az értékesítés során pedig bemutatok egy terméket, amire a másiknak szüksége van. Igénye lesz az általam bemutatott termékre/szolgáltatásra. Meg akarja vásárolni. Nem én adom el a terméket, hanem ő akar majd vásárolni.
Először is szükségem lesz egy vagy több termékre, amit ajánlani tudok egy célcsoportnak. A célcsoport azon emberek közössége, akik ugyan azt szeretnék, pl. kommunikálni szeretnének, ajánlom a különböző telefonokat. A másik csoport igénye, hogy egészséges legyen, ajánlhatok étrendkiegészítőket, vagy alternatív egészségmegőrző eszközöket….
Meg kell találni a megfelelő célcsoportokat, és fel kell hívnom a figyelmüket a termékeimre. Mire szeretné használni az adott terméket? Csak telefonálni szeretne, vagy más funkcióra is igény van? Van e valamilyen betegsége, vagy csak az egészsége megőrzése a cél?
A lényeg, hogy az igények, találkozzanak a megfelelő termékkel. Adjunk megoldást a vásárlók kezébe. Az ajánlott termék elégítse ki az igényeket, vagy adjon kicsit többet, mint amire az ügyfél számított. Amennyiben sikerül az érdeklődést felkeltenünk egy termék iránt, tudunk hasznos információval szolgálni (ismerjük a termékeinket) és mindenkinek a saját igényeihez tudunk megoldást/terméket ajánlani, az ügyfél valószínűleg nem fog üres kosárral távozni.
Az értékesítés során tehát ki kell választani a terméket, amire nagy a kereslet, ami érdekli az embereket, vagy szükségletet elégít ki. Ha meg van a termék, meg kell keresni a célcsoportokat, fel kell hívni a figyelmüket a termékeinkre/szolgáltatásunkra. Tudni kell beszélni a termékeinkről. Technikai adatok, teljesítmény, mit tud a készülék? A telefon csak telefonálásra alkalmas, vagy internet hozzáférés, játék, fényképezőgép… is van benne. Tudnunk kell a megfelelő terméket ajánlani a különböző igényekhez igazítva.
Ha profi értékesítő szeretnél lenni folyamatosan képezd magad!
Sok sikert hozzá!
Kiszerveznéd a szövegeid írását? A RitArt Referenciák kategóriába sorolt cikkek minőségéhez és tartalmához hasonló cikkek megírását vállaljuk kreatív szövegírói szolgáltatásunk keretében.
Szövegírás – RitArt Academy