Irány Balatonlelle homokos partja!

HősNőkblogok
Augusztus közepén újra célba vesszük a Balatont, de ezúttal kimondottan baba szempontok alapján választottunk úti célt. Ha Balaton és bababarát, akkor mi más, mint Balatonlelle, ami kész babaparadicsommá nőtte ki magát az elmúlt években! Bár régen is az lehetett, legalábbis az emlékeimben úgy él, hiszen én is megfordultam ott párszor gyermekkoromban és nagyon kellemes emlékeim fűződnek, az akkor még Boglárlellének nevezett városkához.

Mire is van szüksége egy babának/kisgyereknek, ahhoz, hogy tuti jó nyaralása legyen? Anyára, Apára, a strandon sekély vízre, homokra, árnyékra, játszóterekre, játszó társakra, finom falatokra, kirándulási lehetőségekre, érdekes látni valókra. Nem árt ha van még baba kéznél egy-két homokozó lapát, kis vödör és locsoló kanna is, hogy teljes legyen a boldogság:)

És, hogy miért is Balatonlelle szerintem a legjobb célpont babával?

Mert a fent leírtak ott, mind meg vannak. A déli part már eleve nyerő választás a sekély, könnyen felmelegedő vizével, de Balatonlelle ezt még megspékeli egy több száz méter hosszú homokos partszakasszal, ahol a babákkal gondtalanul és balesetmentesen strandolhatunk, hiszen nem kell attól félnünk, hogy a stégről a Balatonba pottyannak vagy a partról a sziklák közé esnek, a segítségünk nélkül is ki-be járkálhatnak a vízből szabadon, ami nagy-nagy öröm nekik. Előző, Balaton babával és Balatoni nyaralás című bejegyzéseimben már írtam, hogy mekkora élmény az iszapban, a vizes homokban játszani, pancsolni a kicsiknek és szaladgálni a sekély vízben.
Hát Balatonlellén ha minden igaz, erre bőven van helye az ott nyaraló törpéknek, nem úgy, mint legutóbb Siófokon, ahol lökdösték egymást a dagály miatt pár méter hosszúra töpörödött homokos partszakaszon a manók.
Idén kalandpark is épült a lellei szabadstrandra, de ehhez Zozó még pici, csak három éves kortól használható.
Nekünk a Lellével egybe épült Bogláron sikerült szállást találnunk, ahol szintén homokos részben a Platán strand partja, a hosszú platán sor pedig több száz autót tart hűvösen, még a családok strandolnak, így haza felé indulva nem kell a babákat forró katlanba ültetni.

Boglár hatalmas hajó-, és vitorlás kikötője szintén nagy öröm lesz Zoénak, hiszen a júniusi hajókirándulás is nagy élmény volt neki, és a dunai hajókat is imádja nézni. Mindenképp szeretnénk legalább egyszer hajókirándulni egyet, a közeli Révfülöpre, de az is lehet, hogy távolabbi célpontot választunk végül.

Ha az idővel nem lenne szerencsénk, majd kirándulunk a környéken. Például felsétálunk a fenyőfák között a Várdombra, a Xantus Jánosról elnevezett gömbkilátóig vagy elmegyünk a Balatonlellén egész évben üzemelő cirkuszba és vidámparkba, úgy sem volt még Zozó egyikben sem!
Talán az Afrika Múzeumban is találna érdekes látni valót a kis manóm, bár nem szívesen mennék még vele múzeumba. Rossz idő esetén azonban tennék egy kísérletet, talán a Közép-Afrika teljes élővilágát bemutató fotók és illusztrációk még neki is érdekesek lehetnek, hiszen imádja utánozni az állatok hangját, ott legalább bővítenénk a repertoárját:)
Balatonederics sincs vészesen messze Boglártól, ahol szintén van Afrika múzeum, ott viszont még állatkert is tartozik hozzá, ahol a gyerkőcöknek lehetőségük van pónin lovagolni, tevegelni, sőt mini dzsungel, játszótér és ugrálóvár is várja őket.
A balatonlellei Napfény strand élményfürdője hűvös időben is látogatható, ugyanis medencéi fűthetők, ráadásul, szaunázni, gőzfürdőzni is lehet, esetleg egy masszázsra is benevezhetünk:) Hmmm…
Érdekes úti cél lehet még a Balatonlelléhez közeli Rádpuszta. Ez egy hatalmas komplexum, ahol a tradicionális magyar ételek, borok, a nemes tenyésztett lovak, az őshonos állatok és az élő cigányzene, mind a régmúlt idők békés hangulatát idézik, a reklám szövegük szerint az elmúlt években ez a hely a gyermekek Mekkája lett.
Ha máshoz nincs kedvünk, legfeljebb sétálgatunk majd Balatonlelle központjában, a Szent István téren és megcsodáljuk a portré rajzolókat, a szökőkutakat és meghallgatunk egy-egy koncertet a téren.

Ha jó időnk lesz ha nem, néhány programon mindenképp szeretnénk részt venni.
Balatonlellén minden szerdán g
yermekszínházi előadással, meseszínházzal kedveskednek a kicsiknek, hát ezt nagyon szeretném megmutatni Zozónak.
Augusztus 18-22. között kerül megrendezésre a LELLE PARTY 2010 – Nosztalgia Fesztivál, mely Nosztalgiakoncerteket és családi programokat ígér.
Augusztus 20-22. között a
Szent István napok keretében Ünnepi műsor, vitorlások látványos felvonulása és zenés tűzijáték várható.
Augusztus 20-án pedig Zozó a Balaton partján a vitorláskikötőben nézheti meg élete első Szent István napi tűzijátékát ha el nem alszi addig!

Babamóka

Hogyan
spóroljunk havi 20ezer forintot

megszorítások
nélkül, ésszerűen?

Töltsd le az
ingyenes tanulmányunkat, és

spórolj
havonta minimum 20ezer forintot!