Olajozottan
Idén nagyon későn tudtam motorra ülni. Olyan későn, mint még sosem. Mindegy, a lényeg hogy reggel FP átesett az esedékes olajcserén, akksi éjjel töltőn.
Nosza induljunk! Szokásos indítási procedúra és drága motorkerékpárom annyit mondott grgrgrrgr nyekk.
Akksi totál halott, amit a mérések is alátámasztottak. Gyors jótállási jegy keresés (még jó hogy kettőnk közül valaki precíz, és ez a valaki nem én vagyok). Vétel dátuma: 2006. augusztus. Ugyan mitől is működjön. Sebaj! Van nekünk olyanunk, hogy berúgókar.
Így már pöccre indul. Látom digitális biciklis órám is vak. Elemcsere. Továbbra is nyekk. Ez megdöglött. Sebaj, ettől a motor még működik, bár női megérzésem felülír minden racionális gondolkodást, és kezdek párom motor hátsó ülésével szemezni, hogy talán mégiscsak…

Szeljük a kilométereket, élvezem a motorozást. Útépítés, lámpás irányítás, kezdek visszakapcsolni. Paff FP leáll. Nem értem. Királylányos álldogálás, majd újraindulunk, ám pár km után kigyullad az olajnyomás jelzőm. Rögvest megállok. A hátsó gumi és sárvédő totál olaj. Felmenők megáldása, majd röpke perc alatt boxutcává alakítjuk az út szélét. Vagy gomba, vagy dugulás, esetleg gyűrűtörés a vélt diagnózis. Némi bazsajgatás a gomba környékén, olajtartály ellenőrzése, majd újraindítás. Simán indul, ronda hang nincs, lámpa elalszik. Megyünk tovább, már halljuk Pannonia Ring hangjait.

Elindulunk haza. Repesztünk is vagy két km-t, mikor olajnyomás jelző újra működésbe lép, hiszen a munka ünnepe van vagy mi?!
Pasinak ekkor gyógyszer elgurul, hisztérikus megyünk tovább utasítás után haladunk a kámi benzinkútig, ahol adózva a nosztalgiának feltankolunk Botondból.

Ez a mozzanat rányomja bélyegét a hátralévő hétvégére, amin sem a jó társaság, sem a segédeszközök nem tudnak változtatni. Integetek a Superrallynak és a szezonnak, a tól –ig összeget pedig száz és háromszáz ezer forint közötti összegre saccoljuk.
Blokk szétborít. Diagnózis jobb, mint amire számítottunk. Nem állt be a főtengely, nem kell komplett blokkfelújítás. Viszont az első dugattyún a gyűrűk összefordultak. A hátsó henger kicsit berágódott, de baráti grátisz hónolás megoldotta, így fúrni nem kell. Dugattyúnál és jó pár nyalánkságnál viszont nem ússzuk meg a rendelést. Mindez idő, pénz, SR május 20.-án, tehát némileg pszichotréningre szorulunk. Mindeközben látszik, hogy az olaj szépen lassan visszaszivárog, tehát a szivattyúnak is annyi.
Telefonos konzílium, érvek, ellenérvek csatázása, majd konszenzus.
Eredmény? A hivatalosan vásárolt méregdrága olaj szennyezett volt, ami dugulást okozott és elindult a láncreakció. Mivel szerencsénk van, mindez a 2x 70 km-es úton. A végeredmény (?) százrugó mínusz, SR (saját motororral) mínusz. Kin hajtom be?!
Még jó hogy olajozottan működik minden! Hogy gondos gazdaként olajat cserélünk. 🙁
(kép később..még később)
Hogyan
spóroljunk havi 20ezer forintot
megszorítások
nélkül, ésszerűen?
Töltsd le az
ingyenes tanulmányunkat, és
spórolj
havonta minimum 20ezer forintot!
https://www.hosnok.hu/20ezer/