Irány az edzőterem!

Minden nőt foglalkoztatja az a kérdés, hogyan érheti el álmai alakját? Talán nincs is olyan ember aki, még sohasem gondolt bele, milyen lenne magából kihozni a lehető legtöbbet. A nők 95%-a nem elégedett önmagával! Sajnos általánosságban minden második nő azt képzeli magáról, hogy túl kövér. Akkor is, ha csak egy-két kilogramm plusz van rajta.

A testmozgás elengedhetetlen feltétel a formásabb megjelenés elérésében. Számtalan módszer létezik, amit a teljesség igénye nélkül, próbálok most bemutatni.

Az aerobic ideje már régen lejárt. Annyi fajta sport került mostanában az edzőtermekbe, hogy a hagyományos tornának már nem jutott hely. Az egyik legújabb őrület a Zumba. Aki vásárolt az egyik legismertebb müzli gyártó cégtől, egy cd formájában élvezetes kóstolót kaphatott ebből a táncos aerobicból, ami leginkább a break és a  latin táncok ötvözete, egy kevés hagyományos torna elemekkel kiegészítve. A cd valóban csak előzetes volt és egyben hatalmas fogás is, hiszen nagyon sokan ennek hatására keresték fel az edzőtermeket a Zumba  elsajátítására.

A Zumba egy órás pörgős  mozgásfajta, ahol egy pillanatra sem lankadhat az ember figyelme. Egy óvatlan pillanat és már el is rontotta következő tánc elemet, ami rengeteg nevetős pillanathoz jutatatja a közösség többi tagját is. Általában 10-15 fős csoportokra bontva zajlanak az oktatások és mivel tavaly indult meg a Zumba őrület így már haladó csoportok is indultak idén.15 és 55 év közötti nők járnak elsősorban ezekre az órákra. Általános tapasztalatként elmondható, hogy a Zumba arra tökéletes, hogy formában tartsuk magunkat, de igazából sok forradalmi változást ne várjunk alakunkat illetően.

A Spinning néhány éve lépett a köztudatba és az óta is töretlenül tarol sok ember körében. A heti háromszor egy órás Spinning speciálisan Spinning kerékpárokon történik ahol az edzés végére garantáltan patakokban folyik a víz mindenkiről. A gyors és lassú ütemek váltakozása mellett az egy-két kilogrammos kézi és felcsatolható súlyzókkal lehet fokozni a hatást, de ezeket a gyakorlatokat szigorúan az edzői utasítások tükrében szabad végezni! Gyönyörűen formálja a comb, vádli és fenék izmait és néhány hét alatt valóban látványos eredményre lehet szert tenni. Valószínűleg ez az a sport tevékenység, amely még nagyon sokáig megtalálható lesz minden edzőteremben.

A harmadik befutó a Hot iron edzés. Ennek a tevékenységnek a lényege a súlyzós gyakorlatokban rejlik, amely 9-12 hetes időintervallumokban történik. Egyik nagy előnye a bemelegítés és nyújtásra fektetett hangsúly, amit az emberek szeretnek elbliccelni, pedig rengeteg sérüléstől óv meg mindenkit. Speciális súlyzórúdon kivűl másra nincs is szükség, amit általában az edzőtermek biztosítanak. Időtakarékos és mégis hatékony sport, mivel az izom az edzést követően 24-48 óráig tovább dolgozik. A folyamatos fejlődést a súlyok váltakozása is biztosítja. Az órák szintén egy órásak, de mivel az izomnak fontos a regenerálódás ebből az óra fajtából hetente mindössze kétszer elegendő járni.

Ha valaki nem akar edzőterembe járni és borsózik a háta a torna hallatára is, akkor érdemes felkeresnie néhány táncos helyet ahol amellett, hogy kellemes zenét hallgathat, és új emberekkel ismerkedhet, elsajátíthatja  az egyes táncelemeket.

Például érdemes betérni egy kubai táncoktató intézménybe. Tavaly az egyik leglátogatottabb a salsa csoport volt. Nem is véletlenül. A salsa vérpezsdítő, mondhatni kissé erotikus tánc, amit férfiak és nők is el akarnak sajátítani. Jó ismerkedő hely, akár új barátokat, akár új partnert találhat bárki magának. Egy férfi ismerősöm például 15 kilogrammot adott le csak a salsával 2 hónap alatt. Igaz előtte semmit nem mozgott, de azért ez szép teljesítmény ahhoz, hogy kipróbálja más is.

Utolsó felvonásként pedig jöhet az én kedvencem, amit bátran ajánlok mindenkinek legalábbis a táncok közül. Ez a tánc nem más, mint a hastánc. Aki szereti India misztikus világát, az szeretni fogja a hastáncot is. Akár otthon is el lehet sajátítani (van két szuper DVD erre a célra, ami tökéletes), de ha a társaságot kedveli az ember lánya és ideje is van rá, érdemes csoportos foglalkozásokat látogatni. A hastánc már igen régóta él a köztudatban és sokan váltak a követőivé. Nem is véletlenül! Hiszen gyönyörűen feszesíti a testet. Akinek legtöbb gondja a hasával van, egy-két hónap, heti háromszoros óra látogatással, izmos, formás hasra tehet szert és nem tévedés a kocka has is elérhető általa. A zene egyeseket irritálhat, úgyhogy tényleg csak akkor érdemes belevágni, ha biztosan tudjuk, szeretjük India titokzatos világát. Egyes elemek meditációs állapotba is juttatnak tánc közben, úgyhogy az óra után, mindenki kiegyensúlyozottan és kellemesen elfáradva térhet haza.

Persze azt érdemes jó előre tudatosítani mindenkinek, hogy akármelyik cardio órát vagy tánc oktatást választja , a hatás csak megfelelő étkezési szokások kialakitása mellett válik látványossá….

Minden ami a felszin alatt rejlik

Hogyan
spóroljunk havi 20ezer forintot


megszorítások
nélkül, ésszerűen?


Töltsd le az
ingyenes tanulmányunkat, és


spórolj
havonta minimum 20ezer forintot!


https://www.hosnok.hu/20ezer/

One thought on “Irány az edzőterem!”

  1. “A gyors és lassú ütemek váltakozása mellett az egy-két kilogrammos kézi és felcsatolható súlyzókkal lehet fokozni a hatást, de ezeket a gyakorlatokat szigorúan az edzői utasítások tükrében szabad végezni!”

    Örülök, hogy említetted a Spinning edzést az írásodban. Mindezek mellett, STAR1 Spinning Oktatóként felhívom a kezdők figyelmét, hogy a Spinning programban kifejezetten TILOS bármilyen súlyzók használata a Spinner kerékpáron! Fontos továbbá, hogy az edzés intenzitását nem az határozza meg, hogy kiről mennyire folyik patakokban a víz. Ehhez az edzéshez mindenképpen pulzusmérő karóra használata javasolt. A Spinningről bővebben a http://www.spinning.hu oldalon olvashattok.

    Üdvözlettel,
    STAR1 Spinning

Comments are closed.