Női típusok

HősNőkblogok Egy amerikai pszichológusnő – Linda Franklin – Karl Jungtól eredeztetve összefoglalta, miszerint  a nőknek négy alapvonása, alaptípusa van, ezek mindegyike megvan bennünk, de kettő az, ami dominál, és ez hat a legjobban jellemünkre. Persze mondhatnánk ez egy általános tézis, hiszen minden ember és különösen a nő – naná! – egyedi és egyszeri. Ahogy Ady írja : ”vagyok, mint minden ember, fenség, titok, északfok idegenség”…..
De azért nézzük meg ezt a négy típust:  ”Amazon”,  „Kurtizán”, „Anya” és a „Madonna”.
Párkapcsolati szempontból is érdekes, hogy kire melyik típus a jellemzőbb, hiszen a férfiak sem azonos jellemű hölgyeket keresnek. Bár van olyan mondás, mely szerint az ellentétek vonzzák egymást, hosszú távon biztosabb kapocs a „hasonlóság”. Manapság a vonzás törvénye is abba az irányba terel, hogy a hasonló a hasonlót vonzza. És valljuk be ki akar állandóan harcolni egy tőle merőben más felfogás szerint élő emberrel.
Persze sokfélék vagyunk mi nők, van, akinek sok idő kell ahhoz, hogy ráébredjen, évek óta szerelmes a szomszédék Petijébe, van olyan, aki még idősebb korában is emlegeti Hufnágel Pistit és van, aki felszáll egy repülőre és a landolásnál már tudja, egyik utastársával szeretné leélni az életét.
Recept nincs. Ösztönök vannak és megérzések, az agy, racionalitás, irracionalitás, és mindehhez társul a véletlen – ami persze nincs -, a szerencse és a csillagok állása…

Persze ettől sokkal színesebb a kép, nem vagyunk ennyire sematikusak, és nem lehet skatulyába zárni a női típusokat, de azért érdekes megfigyelni melyik hogyan él, viselkedik, és hogyan viseli nőiéségét.

Az „Amazon” nő szellemi kihívásként, harcként éli meg a másik nemmel való kapcsolatát. Ő az, aki soha nem akar „veszíteni”,” egyenlő” akar lenni, hódolókat keres. Ilyen híres „Amazon” az irodalomban makrancos Kata. Shakespeare kora nem ismerte az emancipáció modernkori fogalmát, így nem lehet más „vége” Katának, mint hogy beismeri saját emberi gyengéit és jobb belátásra tér. Ezen kár is fortyogni, inkább ehhez alkalmazkodva kell a női életstratégiát kialakítani, különben kudarcra vagyunk ítélve, párkapcsolatunkkal együtt.
 
A második kategória a „Kurtizán”. Számára a szexualitása az, ami erősíti nőiségét, Ő az, aki tökéletes sminkkel, térd felett érő szoknyában, hatalmas sarkokon is elegánsan vonul. Ő alkotja a bevásárlóközpontok törzsvásárlói bázisát, ő az, aki csak magából indul ki és persze oda is tér vissza, egy személyben a kezdet és a vég.
A következő típus az „Anya”. Ő az, aki mindig mindenhol ad, figyelmet, szeretetet, ételt, italt, amire éppen szüksége van a környezetének. Ő szervezi a logisztikát, ő mások lelkiismerete. Róla jut legritkábban eszébe a környezetének, hogy azzal is oda lehet menni hozzá: „Mesélj! Hogy vagy?”
 
A negyedik és egyben utolsó kategória a „Madonna”. Titokzatos, keveset beszél, nem ezzel akar célt érni, de nem is a sminkjével, hanem a női lét misztériumával, amely megfejthetetlen titok a férfiak számára. Ő az, aki úgy viseli nőiségét, hogy nem a szexualitáson van a hangsúly, hanem a lelkén. Ő az, akit szeretgetni kell, megvenni neki mindent, amit óhajt, lábai elé tenni tálcán a világot, és küzdeni a szerelméért.
Hát ilyenek vagyunk mi Nők, szeretünk hódítani vagy épp azt, ha a lábaink előtt hevernek a férfiak. Szeretünk anyáskodni gyerekeink felett, és időnként más felett is. Néha eltitkoljuk a legbensőbb, legmélyebb érzéseinket, könnyek közt nevetünk és nevetés közben sírun, de mindig egyediek vagyunk, és mindig Nők!

Márton Anikó

stylist

www.mindenkiszep.hu

 

Egyszerűen Nő! Nőnek lenni jó!

Hogyan
spóroljunk havi 20ezer forintot

megszorítások
nélkül, ésszerűen?

Töltsd le az
ingyenes tanulmányunkat, és

spórolj
havonta minimum 20ezer forintot!

https://www.hosnok.hu/20ezer/