Legyél zen mester Budapesten!

Hányszor indultam el otthonról vidáman, nyugodtan reggelel és hányszor határoztam el magamban, hogy aznap semmi de semmi nem hozhat ki a sodromból, mindenkire mosolyogni fogok, én leszek a megtestesült nyugalom, a “zenség” egy személyben.

Autóba ülök, kikanyarodok az utcánkból a főútra, haladok szépen, egyszercsak bevágnak elém index nélkül, köszönet nélkül……pillanatra bemorcul a szemöldököm, majd még abban a pillanatban ki is simul és mosolygok tovább.

Beérek a munkahelyemre, csörög a telefon, felveszem, egy ügyfél keres, 200 000 db szórólapot kell megterveznünk és legyártatnunk…tegnapra. Gyomorgörcs. Mély levegő. Kieenged. Ma semmi nem tud kihozni a sodromból… Mosolygok tovább..bár már nem oly nagy meggyőződéssel stb… egészen addig amíg a sok kis apró negatívként megélt  események olyan szinten feszítik a belső húrt, hogy az el is pattan és kitör a STRESSZ!

Tehát arra jöttem rá, hogy a mai civilizált világban képtelenség elkerülni a stresszt. Ott leselkedik ránk mindennap.

UTánanéztem mi is a stressz “hivatalos” definíciója?

A Wikipédia szerint:

“Mai értelmében … jelentése nagyjából „folyamatos feszültség” vagy „tartós idegesség”, mely rendszerint egy vagy több állandó negatív ingerre adott tartós válaszreakció a szervezet részéről.”

Selye János szerint:

“A stressz a szervezet nem specifikus válasza bármilyen igénybevételre…”

A lényeg az, hogy sokféle stresszhelyzettel találkozunk életünk során (munkahelyi, kapcsolati, magánéleti, személyes), és nagyon úgy néz ki, hogy ha akarjuk ha nem, belefutunk. Jó hír az, hogy fel tudunk rá készülni és kezelni is tudjuk az ilyen helyzeteket.

Íme 4 stresszkezelési módszer (a teljesség igénye nélkül):

  1. próbáld megváltoztatni a stressz okait: szüntesd meg a kiváltó okokat, szervezd át az életed, kérj segítséget, próbáld elkerülni ezeket a helyzeteket
  2. dolgozz ki védelmi stratégiát arra, hogy hogyan fogsz begküzdeni a helyzettel, ha jön: mindezt pl. önfejlesztéssel, önbizalom fejlesztéssel, jobb időbeosztással
  3. változtasd meg gondolkodásod: pl: Használd a gondolatstopot: ha jön egy negatív, gyomorgörcsöt okozó gondolat, próbáld behelyettesíteni egy pozitívval. Pl. eredeti, negatív gondolat: a párom késik. Biztosan baleset érte. Behelyettesített, pozitív gondolat: a párom késik. Biztosan ajándékot vesz nekem.Állj meg egy pillanatra! Lélegezz mélyeket.
  4. válts nyugodt(abb) életvitelre: sportolj, mozogj rendszeresen, és hagyj időt a pihenésre relaxálásra

És végül egy tipp, amely nagyon egyszerű és, amit minden élethelyzetben tudsz alkalmazni:

  • Állj meg egy pillanatra: lélegezz mélyet
  • Tudatosítds, hogy lélegzel.
  • Majd figyeld magad ahogy lélegzel.
  • És már nem is a stresszhelyzetre figyelsz!

Nektek hogyan sikerül megbírkózni a stresszhelyzetekkel?


Tallullah

Hogyan
spóroljunk havi 20ezer forintot


megszorítások
nélkül, ésszerűen?


Töltsd le az
ingyenes tanulmányunkat, és


spórolj
havonta minimum 20ezer forintot!


https://www.hosnok.hu/20ezer/

Légy te is kreatívabb!