AgenaJobs.com bemutatkozó

Laikus szemlélő azt hihetné, hogy az állást találni könnyű. Sosem volt az. Laikus felhasználó azt is hihetné, hogy ha egy cég munkavállalót keres, elég a legismertebb 8-10 álláshirdetési portálon hirdetni, és máris meglesz a jelentkező. Nos, az igazság az, hogy az a 8-10 állásportál az igazából csak 2.

A többi az tartalmi – affiliate jellegű – tükrözése a két legnagyobb állásportálnak. Jelen van a piacon még a Jófogás is az álláshirdetés szekciójával, de ez kilóg a sorból, mert a Jófogás gyakorlatilag minden iparág fölött ott trónol, tehát ez egy külön kategória, nem lehet összehasonlítani semmi mással.

Magyarország állítólag munkaalapú társadalom akar lenni. És ezt összesen kettő darab álláskereső weboldalra alapozva akarja elérni? Ez így elég érdekes célkitűzésnek tűnik…

---***---

Vállalkoznál, de hemzsegnek a megválaszolatlan kérdések a fejedben?

IRÁNYTŰ - Töltsd le MOST és AZONNAL felkészültebb leszel:

Iránytű 2021 - katt ide most!>>

---***---

Az évek során sok lelkes webmester és vállalkozó alapított álláshirdetős weboldalt, melyek úgy működtek, hogy a megjelenő hirdetéseket átszívták máshonnan, és saját egyedi hirdetésekkel nem is igazán operáltak. Aztán ezek az oldalak mindig eltűntek, általában olyan viharos gyorsasággal, ahogyan létrejöttek. Nem csoda: az üzleti titok nem a technikai megoldásokban rejlik, hanem az értékesítésben és a marketingben.

Úgy tűnik, hogy Magyarországon senki nem akar független indulóként a nagyok nyomába lépni, és elvitathatatlan előnyüket ostromolni, mert ahhoz irtózatosan nagy erőforrásokat kellene megmozgatni. A feltörekvő titánok – vannak köztük Széchenyi pályázatosok is – belendülnek a webfejlesztésekkel, aztán pislognak, mint pocok a lisztben, hogy nahát, miért nem sikerül elérni senkit? Ezeken az oldalakon ráadásul a hirdetések lejáratára sem ügyelnek – ahhoz már jóval fejlettebb technológia kellene –, így egy álláskereső, vagy egy szakember kereső felhasználó ötvenszer egymás után is belefuthat abba, hogy évek óta lejárt hirdetéseket böngészget, ráadásul ugyanazokat.

A pálya közben még nehezítettebbé vált: megjelentek a multik is a piacon – jooble.org, indeed.com –, és bár számukra a magyar piac csak a 208. elhódítandó terület a világtérképen, a pénzügyi keretük, és a világot bekebelező stratégiájuk révén jelentős előnyre tehetnek szert, így két újabb erős, vérprofi piaci szereplővel erősítve a jelenlétet. De még mindig csak 4 oldal van Magyarországon, ami álláshirdetésekkel kiemelten foglalkozik.

Ezeken a nemzetközi oldalakon a hirdetésfeladás úgy működik, mint egy közösségi médiás hirdetés esetében: napi költségkeretet javasolnak az előzetes kalkulációk alapján – pl. 4 euró –, és mi dönthetjük el, hogy hány napig hirdetünk. Már néhány napos hirdetéssel is jócskán túl lehet szárnyalni az átlagos magyar piaci árakat, az eredmények ugyanakkor kérdőjelesek, és előre nem is igazán kalkulálhatóak.

Tehát van két régi, bebetonozott álláshirdető oldal, amik viszik a prímet – sőt, igazából az egyik viszi –, van  néhány kisebb oldal, amiken évek óta lejárt hirdetések vannak, és van két új brutális piaci ellenfél, amik a világszerte bevált recept alapján szeretnék bekebelezni a piacot.

Nos, ezekhez képest miben más a héten indult AgenaJobs.com?

Valódi, új piaci szereplőként tekintünk magunkra. Ha úgy tetszik, ez egy munka-startup, amit mi csinálunk, és aminek a lényege nem a technológiai innováció, hanem a hagyományos, üzleti megközelítés ötvözése az internetes platform könnyedségével: valódi ügyfeleket juttatunk el a valódi érdeklődőkhöz, legyen szó akár munkatárs kereséséről, akár üzleti partnerek felkutatásáról, akár az ügyfelek eléréséről, vagy épp a keresésben érdekelt felhasználóknál az új munkahely megtalálásáról, vagy egy szakember eléréséről, aki mondjuk megszereli a csapot, vagy letérkövezi az udvart.

Ja, merthogy a lényeg az, hogy nálunk nemcsak állást lehet keresni/találni és hirdetni: nálunk minden hirdetés közzétehető, ami valamilyen szinten a munkához, a hivatáshoz, az értékteremtéshez, az üzleti kapcsolatokhoz, a szolgáltatások elvégzéséhez, vagy épp konkrétan az ügyfelek eléréséhez köthető.

  • Lehet nálunk állást hirdetni – tehát toborozni – ez eddig ismerős, igaz? Ehhez kapcsolódóan a munkavállalók részéről ingyenes CV feltöltési és profil-gondozási lehetőséget biztosítunk, hogy a munkáltatókkal való kapcsolatfelvétel, és a megfelelő állás megtalálása gördülékenyebb lehessen.
  • Lehet üzleti partnereket, például beszállítókat, gyártó alvállalkozókat, fuvarozókat és bárkit/bármit keresni (ez is toborzás, csak más a célközönsége) akire/amire szüksége van, vagy szüksége lehet a vállalkozásunknak, de nem kifejezetten munkavállalói státuszban.
  • Lehet természetesen hirdetni a potenciális ügyfelek felé is, mint szolgáltató, hogy könnyebben elérhetővé lehessen válni.

Miért vegyítjük így ezeket a területeket?

Azért, mert bár elválaszthatóak ezek egymástól, de ettől függetlenül szervesen – és közgazdaságilag is – összefüggnek. Ha egy cég új alkalmazottat vesz fel, nyilvánvaló, hogy több ügyfél sem lenne haszontalan számukra, de ha könnyedén lehet bővíteni az alvállalkozói kört is, akkor ezek a területek összességében egy stabil hármas egységben, egymást erősítve, egyidejűleg és kiegyensúlyozottan növekedve sikeresebbé tehetik a vállalkozást. Sok vállalkozás fejlődése a gazdaságot teszi erősebbé.

Ráadásul, miközben valaki állást keres az AgenaJobs.com rendszerében, aközben más igényei is vannak: szerelőt keres az éppen döcögő fűnyírójához, bébiszittert a gyermekének, vagy épp mellékállásban vállalkozásban is gondolkodik, de eddig elvetette, mert nem talált beszállítót, vagy félt, hogy nem fog tudni ügyfeleket szerezni.

Senki nem kategorizálható be csak és kizárólag egy csoportba, mint például „munkáltató”. Bár minden ember és minden cég különleges, de nem úgy, hogy egyetlen sablonba beleszorítható, hanem pont úgy, hogy sok-sok jellemző átfedésével és egymásba illeszkedésével alakul ki az adott személyre, vagy szervezetre igaznak tekinthető jellemzők összessége. Ettől lesz mindenki különleges. A sokszínűségtől és a sokrétűségtől.

Egy vállalkozásnak számtalan kihívással kell megküzdenie a mindennapokban. Mi három területen is segítünk az eredményesség növelésében, mindezt ráadásul napi egy kávé áránál is kevesebbért.

Az érdeklődőket, álláskeresőket, szolgáltatókeresőket, szakemberkeresőket pedig abban segítjük, hogy könnyebben, gyorsabban és hatékonyan elérjék azokat, akikre/amikre szükségük van.

Hát ez az AgenaJobs.com.

Mivel csak pár napja indult, csak remélni tudom, hogy szeretitek majd használni 😊, de az biztos, hogy mindent meg is teszünk, hogy ez így legyen!

Rita

---***---

Vállalkoznál, de hemzsegnek a megválaszolatlan kérdések a fejedben?

IRÁNYTŰ - Töltsd le MOST és AZONNAL felkészültebb leszel:

Iránytű 2021 instant infócsomag vállalkozásról>>

---***---