Esküvő előtt: Diéta vagy fogyókúra?

Az esküvőnk előtt 6 hónappal kezdtem diétázni ( megvártam amíg vége lett a karácsonyi-szilveszteri sütiparáználkodásnak). Sosem bírtam a fogyókúrákat. Ami tilos, azt én mindig kívántam. Talán a legrosszabb az Atkins féle volt, ami után híztam is és a szerveztem is elég sokáig “regenerálódott”.

Nem volt candidám, de mivel ez más ismerősömnek is bevált esküvő előtt, ezért én is kipróbáltam a Candida-diétát. Nagyon jót tett a szervezetemnek és az esküvőre le is ment pont annyi, amennyi kellett. De tényleg be kell tartani, hogy mit lehet enni és mit nem. Mivel a férjem is azt ette, amit én, ezért ő is nagyon csini lett az esküvőnkre. És utána sem jöttek vissza a leadott kilók. Bár mi, azóta is betartunk néhány dolgot. Egyszerűen jót tesz a szervezetnek.

Az esküvő után csak az alap dolgokat tartottam be, mivel baba-projekten voltunk. A 9 hó alatt összesen 10 kilót híztam és a 6hetes kontrollon, már annyi voltam mint a terhességem kezdetén. És egyáltalán nem diétáztam, fogyókúráztam vagy bármi ilyesmi.

Az első 2 hét elég szigorú, de ha azt kibírod, akkor a többi már nem fog gondot okozni! Sok sikert hozzá! Kíváncsi vagyok, hogy kipróbáljátok-e és milyen eredménnyel.

” Candida-diéta
Táplálkozási útmutató

Aki Candida-gombával fertőzött, annak elsősorban a táplálkozásán kell változtatnia. Ez nem jelent radikális változás – legalábbis nem beláthatatlanul hosszú ideig. A Candida-elleni diétát nők esetében 3-6 hónapig, férfiaknál többnyire 1-2 hónapig elég betartani. A szigorú, teljesen élesztő- és szénhidrátmentes diétát minimum egy-két hétig érdemes következetesen végigcsinálni, megalapozva ezzel a kúra sikerét. Muszáj ugyanis megvonnunk gombáink táplálékát ahhoz, hogy kiutasítsuk őket szervezetünkből.

A Candida szénhidráttal táplálkozik. Tehát mindent, aminek alapja a cukor – így természetesen a méz is – ki kell vonnunk étkezésünkből. Még a diabetikus cukrot is, mivel van benne fruktóz. Sajnos a szigorú diéta idején a legtöbb gyümölcsöt is, hiszen még a savanyú gyümölcsfajtákban is, mint például a grapefruitban, van gyümölcscukor. Egyedül a tejcukor az engedélyezett, mivel a laktózt a gombák nem tudják lebontani, így az nem szolgál számukra táplálékul.

Fontos, hogy az ember sok ballasztanyagot egyen, mert azokkal a bélnyálkahártya tisztul, és a gombák kipucolódnak. Például sok korpaterméket, hajdinát, esetleg natúr rizst. Étkezések előtt egy-egy evőkanál len- vagy mustármagot is lenyelhetünk rágás nélkül fél pohár víz kíséretében.

Nem jók azok az élelmiszerek sem, amelyek elszigetelt keményítőt tartalmaznak. Ilyenek például a fehér rizs, a tészták vagy a fehér kenyér. Vigyázni kell a teljesőrlésü termékekkel is, mert gyakran több bennük a fehér liszt, mint a többi. Ráadásul ezeket a termékeket még barna cukorral is színezik, hogy „teljesértékübbnek“ nézzenek ki. Ebben az esetben a legegyértelműbb, amit tehetünk, ha tiszta rozs, korpa vagy graham-kenyeret használunk.

Az élesztőalapú termékek is tilosak: bor, sör és a legtöbb sajttermék – különösen a penészes sajt. Húsnál, felvágottaknál is vigyáznunk kell. Kerüljük a tartósított termékeket, ugyanis gyakran mézzel és cukorral is konzerválják ezeket.

Vázlatos áttekintés az élesztőgomba elleni kontrolldiéta élelmiszer-lehetőségeiről

AMI EGYÉRTELMŰEN TILTOTT:

kefir

sütőpor

élesztő

barbecue-szószok

élesztővel készült termékek, ételek

sör, bor, pezsgő

sajt (a legtöbb fajta)

fehér kenyér, zsemle, kifli

tejföl

édességek

kechup, majonéz, mustár

szárított gyümölcs

szójatermékek

dinnye

gomba

gyümölcslevek

kész salátaöntetek, mártások (pl. Worchester)

AMI A SZIGORÚ DIÉTÁNÁL TILTOTT, A Későbbiekben MÁR Ehető:

bab

kopasz barack

borsó

banán

szőlő (max. 12 szem naponta)

kukorica

tej

alma

körte

könnyű sajtfélék, amik nem penészképződéssel, gombás érleléssel készültek

avokádó

cseresznye

AMIT SZABAD ENNI:

padlizsán

zeller

fehérrépa

ananász

joghurt (natúr)

karfiol

fejes saláta

kávé

brokkoli

hagyma

ásványvíz

uborka

spárga

teák

sárgarépa

spenót

burgonya

fehérkáposzta

juhtúró

zöldpaprika

hagyma

kecsketej

paradicsom

vöröskáposzta

petrezselyem

hidegensajtolt olajak

retek

korpatermékek

minden sovány hús, hal

kelbimbó

hajdina kagylófélék

cékla

natúr rizs

tojás

– A zöldségeket, gyümölcsöket csak frissen fogyasszuk! Lényeges tudnunk azt is, hogy a grapefruitban, különösen annak magjában található egy bizonyos vegyület, amelynek gombaölő hatása van. Patikákban és drogériákban beszerezhető a grapefruitmag-olaj, melynek rendszeres használata erőteljesen hozzájárul a gyógyuláshoz.

– Az alkohol elvben nem más, mint cukor! Egy deci még nem a világ, de maradjon meg annál az elhatározásánál, hogy megakadályozza a gomba terjeszkedését!

– Fontos, hogy immunrendszerünk erősítéséhez sok vitamint és nyomelemet vigyünk be szervezetünkbe. Így A-, B1-, B3-, B6-, C- és E-vitamint, folsavat, biotint, magnéziumot, kalciumot, rezet, krómot, lítiumot és cinket. A vitaminokat lehetőleg zöldségekből és gyümölcsökből szerezzük. Ugyanígy megtalálhatjuk ezekben a magnéziumot és a kalciumot egyaránt. Rezet legkönnyebben a gabonafélékből, cinket a tejtermékekből és a tengeri halakból, állatokból, míg krómot a durva őrlésű gabonákban és a májban lelhetünk. Egyre inkább bizonyossá válik, hogy a lítium meghatározott ideg- és agyfunkciókhoz nélkülözhetetlen. Néhány forrásban, konkrétan lítiumot tartalmazó ásványvízben ez is megtalálható.

Első látásra riasztónak tűnik, ám egyáltalán nem olyan vészes. Az vázlatos áttekintés az élelmiszerekről a teljesség igénye nélkül készült ugyan, ám segítségével biztosan kategorizálhatunk önállóan is. Amennyiben mégsem lennénk biztosak a választott alapanyag hovatartozásában, nézzünk utána szakkönyvekben, hogy tartalmaz-e és mennyi szénhidrátot.

Amennyiben a második fokozat, vagyis a nem szigorított diéta hosszabb ideig (3-4 hét) sem hoz érezhető javulást, térjünk vissza 1-2 hétre ismét a szigorított diétához. Valószínűleg még mindig túl sok szénhidrát kerül a szervezetbe. Legyünk óvatosak a gyümölcsökkel: tényleg sok bennük a gyümölcscukor!”

forrás: mindmegette  Menü-ajánlat a Candidadiétához

Megosztom Facebookon!
Megosztom iWiWen!
Megosztom Twitteren!
Megosztom Google Buzzon!
Megosztom Google Readeren!
Megosztom Tumblren!

Királylányszalon blog

Veled is biztosan megesett már, hogy nem volt valamihez önbizalmad.Vértezd fel magad online videószemináriumunkon, hogy soha többé ne kelljen a padlóról szemlélned a világot. Katt ide>>

Légy te is kreatívabb!