1.) Alapítás után dőlj hátra, „készen vagyok” jelszóval!
2.) Állj ki a bolt ajtóba, és várd a vevőket, mert anélkül, hogy tudnának rólad, úgyis tódulni fognak hozzád! (Honlap esetén töltsd fel a honlapot és figyeld a vevőket, jönnek-e. Nem fognak.)
3.) Úgy általában várd a csodát mindig egy valamitől: bolt, vagy honlap, vagy vevői ajánlások, vagy logó, stb., még véletlenül sem ezektől együtt.
4.) Vegyél ki minden bevételt, még azt a pénzt is, ami nem a tiéd, hanem a cégé, még véletlenül se forgass vissza semmit!
5.) Nem kell a pénzügyeket kontrollálni, az nem baj, ha a könyvelő hó közepén jelenti majd, hogy mi történt a céggel az elmúlt hónapban. Ugyan már, mi az a minimum másfél hónapos lemaradás!
6.) Ne foglalkozz a vevőid visszajelzéseivel, hadd beszéljenek amit akarnak, te mindent jobban tudsz náluk.
7.) Az alkalmazottaid és partnereid visszajelzéseivel se foglalkozz, ők sem értenek hozzá.
8.) Évente egyszer elég a marketinggel foglalkozni, különben is, legjobb a szájhagyomány.
9.) Még véletlenül se foglalkozz naponta a „hogyan lehetne több vevőnk”, és a „hogyan lehetne több bevételünk” kérdésekkel.
10.) Pláne ne foglalkozz a „hogyan lehetne több a profitunk”- témával.
11.) A konkurenciával egyáltalán ne foglalkozz, ugyan mit érdekel téged, hogy milyen új és remek dolgokkal csavarja el éppen a vevőid fejét?
12.) Sose küldj pénzt az adóhatóságnak, vagy a járulékokat kezelő számlákra. Ugyan már, hiszen az a te pénzed, megdolgoztál érte!
13.) Dicsekedj az alkalmazottaidnak a legújabb autóddal vagy technikai kütyüddel, miközben őket nem fizeted ki, csak késve.
14.) Sose újíts semmit, és sose hagyd, hogy megújuljon a céged. (Mondjuk, ha betartod az előző pontokat, nem is lesz idő megújulni…)
15.) Tartozz az összes partnerednek és beszállítódnak, de a legjobb, ha tartozol a közműszolgáltatóknak is!
16.) Hazudj folyamatosan, legfőképp magadnak, és úgy egyébként mindenkinek.
17.) Egy pillanatot se szánj tanulásra, fejlődésre. Úgy vagy tökéletes és kész, ahogy vagy, te vagy a világ közepe!
18.) Mivel te vagy a világ közepe (lásd előző pont), az ügyfelek magasabb szintű igényeivel, vágyaival soha ne törődj. Az teljesen mellékes, hogy ők tarta(ná)nak el téged meg a céged.
19.) Csatlakozz a körbetartozókhoz, az jó buli!
20.) Kenj ide, kenj oda, és hagyd, hogy téged is megkenjenek. Remek kilátások kecsegtetnek a maffia-szférában.
+1.) A folyamatos minőség szavakat töröld ki a szótáradból. Minek az? Egyszer megveszik a gagyit is!
Remélem, nem kell várnod a kaszást 😉