Nincs időd boltba menni?

HősNőkblogok

Nincs időd boltba menni? Esetleg azért nem szeretsz vásárlásokat bonyolítani, mert elcsábulsz és felesleges dolgokat is veszel? Azt hiszem, nem vagyok egyedül azzal a problémával, hogy a bevásárlást néha nyűgnek érzem. Olykor pedig sok időt töltök egy-egy üzletben, például a könyvesboltban, mert szeretek olvasni és a bele-bele olvasva a könyvekbe hosszú órákat tudnék ott eltölteni. De én már megtaláltam ennek az “ellenszerét”. Webshopokban vásárolok.

Előnye, hogy nincs időhöz kötve, ha van néhány percem, körülnézek, ha valami megtetszik, a “kosaramba teszem” és elmentem, aztán mehetek a dolgomra. Amikor már úgy gondolom, minden a kosárba került, akkor befejezem a vásárlást, megrendelem az árut.

Most azt kérdezed, hogy jön ez a téma ide?

Hát persze, hogy van itt helye a blogon, mert a webshopokban , interneten vásárolt termékeket is ki kell valahogy fizetni. Na, de hogyan?

Választhatsz: utánvéttel, postai csekken, átutalással, paypalon keresztül, illetve bankkártyával.

Az utánvét és postai “rózsaszíncsekk” elavult megoldás a XXI. században. Az interneten, telefonon, postai úton történő fizetések közös jellemzője, hogy a kártya fizikailag nincs jelen a tranzakció során. Ez sok szempontból nagyobb körültekintést igényel. Nézzük csak részletesebben!

Itt is érvényesül az intelem arra vonatkozóan, hogy bankkártyád adatait mindig kezeld bizalmasan!

Ügyelj rá, hogy a kártyád számát és lejárati dátumát ne add ki illetékteleneknek!

A Téged, mint kártyabirtokost azonosít a 3 jegyű ellenőrző kód – amit CVC2-nek vagy CVV2-nek is szoktak nevezni – (a kártyaszám, illetve annak utolsó négy számjegye után), melynek megadását egyre több kereskedő kéri az egyéb adatok között. Ezt a kódot ugyanolyan gondossággal kezeld, mint a PIN-kódot!

Csak ismert, megbízható helyen kezdeményezz bankkártyás fizetést!

Az interneten csak olyan elfogadóhelyen vásárolj kártyával, ahol ezt korábban már gond nélkül megtetted, vagy leinformáltad. Ha még nem fizettél így, alaposan vizsgáld meg a weboldalt a következő szempontok szerint:

  • mit árul, milyen szolgáltatást nyújt,

  • találsz-e az oldalon részletes termékismertetőt,

  • felvannak-e tüntetve az oldalon a cég adatai (telephelye, vonalas telefonszáma és e-mail címe)

  • feltüntették-e a szerződési, fizetési és szállítási feltételeket. Ha nem, gyanakodj! Ha pedig elérhető, alaposan olvasd el, különös tekintettel az apró betűs részekre,

  • nézzd meg, minőségi kifogás esetén hova és mennyi időn belül fordulhatsz reklamációval, milyen feltételek mellett vonhatod vissza a megrendelésed, mikor és milyen formában kapod vissza a pénzedet,

  • figyelj a megfogalmazásra, helyesírási hibákat találsz-e, legyen gyanús, ha összecsapottnak tűnik a weboldal szerkesztése. Ilyen esetekben ne vásárolj az adott kereskedőnél!

Amint a kártyás fizetésre kerül a sor, mindig ellenőrizd, hogy a kereskedő által elfogadott kártyák logója (MasterCard és/vagy VISA) fel van-e tüntetve (ugyanúgy, mint a „hagyományos” üzletekben)! Ezt hasonlítsd össze a kártyádon lévővel! Tényleg ugyanolyan vagy csak nagyon hasonló?

Nézzd meg, hogy a kommunikáció titkosítva van-e! Erre utal az URL -ben a „https” és az oldal jobb alsó sarkában szereplő lakat vagy a bal alsó sarkában szereplő kulcs, melyre rákattintva meg kell jelennie a tanúsítványnak.

Minden vásárlás alkalmával nyomtasd ki a megrendelésed adatait, annak visszaigazolását, a fizetéskor megadott adatokat, a megrendelt áru termékismertetőjét, stb!

Mindig jelentkezz ki a weboldalról a vásárlás befejezése , illetve nézelődés után! Különösen fontos ezt megtenned a nyilvános internetező helyeken (könyvtár, kávéház…) és ott ahol a gépet mások is használják.

 

Szeretném felhívni figyelmedet arra az egyre gyakoribb visszaélési módra, amikor illetéktelenek e-mailben próbálnak meg adatokat kicsalni.

  • Legyen gyanús, ha olyan levelet kapsz, ami túl kedvező ajánlatot, vagy nyereményt tartalmaz!

  • Ismert kereskedők – akár olyan is, ahol korábban már vásároltál – nevében is küldhetnek e-mailt azzal a felszólítással, hogy frissítsd adataidat. Ilyen esetekben mindig vedd fel a kapcsolatot a kereskedővel az eddig megszokott módon, hogy ellenőrizze a feladót.

  • A kártyatársaságok sem e-mailben, sem telefonon nem keresik meg közvetlenül a kártyabirtokosokat! Így azonnal kezdj gyanakodni, ha olyan e-mailt vagy telefonhívást kapsz, melyben arról tájékoztatnak, hogy bankkártyád adatait illetéktelenek megszerezték, és ezért vedd fel ügyfélszolgálatukkal a kapcsolatot az adott telefonszámon. Ezt sose tedd meg, helyette haladéktalanul értesítsd Bankodat!

Mit tehetsz, hogy teljes biztonságban légy a netes vásárlások alkalmával is?

Íme itt a megoldás: Virtuális WEB Kártya !

A bankok által kínált webkártya számlához egy virtuális bankkártya tartozik, amely kizárólag az interneten végzett vásárlások ellenértékének kiegyenlítésére szolgál.

Remélem, hasznos infokat kaptál ma is!

Minden könnyebb, ha van elég pénzed.
Hogyan legyen pénzünk?
Hogyan érjük el az anyagi függetlenséget?
Részletek és jelentkezés itt>>

One thought on “Nincs időd boltba menni?”

Comments are closed.